شهریه دانشگاه غیر انتفاعی

دانشگاه های غیرانتفاعی از جمله دانشگاه غیر انتفاعی در اصفهان دانش پژوهان پیشرو از دانشگاه های غیر دولتی زیرمجموعه دانشگاه های سراسری هستند. دانشگاه غیر دولتی بدین منظور است که این دانشگاه ها توسط هیئت امنا اداره شده و به صورت شهریه پردازهستند.

شهریه دانشگاه غیر انتفاعی ( نحوه پرداخت و مقدار هزینه شهریه ثابت و متغیر در مقاطع کاردانی ، کارشناسی و کارشناسی ارشد )

دانشگاه های غیرانتفاعی از جمله دانشگاه غیر انتفاعی در اصفهان دانش پژوهان پیشرو از دانشگاه های غیر دولتی زیرمجموعه دانشگاه های سراسری هستند. دانشگاه غیر دولتی بدین منظور است که این دانشگاه ها توسط هیئت امنا اداره شده و به صورت شهریه پردازهستند. میزان شهریه دانشگاه غیرانتفاعی نیز با توجه به تصمیم اعضای هیات امنا برای مقاطع تحصیلی مختلف تعیین می گردد.

 

مقدار شهریه دانشگاه غیرانتفاعی

میزان شهریه دانشگاه غیرانتفاعی 1402 - 1403در مقایسه با هزینه شهریه دیگر دانشگاه ها تا اندازه ای کمتر است.

بستگی به مقطع، ترم و رشته دانشگاه غیرانتفاعی میزان هزینه هر ترم تحصیلی دانشجو با توجه به شهریه ثابت و تعداد واحدهای اخذ شده برای هر دانشجو متفاوت می باشد و اطلاع داشتن از شهریه دانشگاه غیر انتفاعی 1402 - 1403 باعث می شود تا در موعد مقرر شهریه خود را پرداخت کنند.

درصد افزایش شهریه در دانشگاه های غیرانتفاعی سالیانه با پیشنهاد اتحادیه دانشگاه ها و تایید هیات امنا دانشگاه در نظر گرفته شده است.

 

دانشگاه های غیرانتفاعی از موسسات غیردولتی مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بوده که در مقاطع مختلف کاردانی پیوسته، کاردانی ناپیوسته، کارشناسی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته، کارشناسی ارشد و دکتری دانشجویانی را از طریق آزمون کنکور یا به صورت ثبت نام در برخی رشته ها می پذیرد.

از برتری دانشگاه غیرانتفاعی تنوع رشته ها در هر مقطع می باشد و اولین نکته ای که به ذهن هر داوطلب علاقه مند به تحصیل می رسد میزان شهریه در هر ترم تحصیلی است تا با اطلاع کامل بتواند وارد دانشگاه غیر انتفاعی مورد نظر شود و بعد از پرداخت شهریه اجازه انتخاب واحد رشته مورد نظر را داشته باشند.

یکی از دغدغه های داوطلبان هنگام انتخاب دانشگاه هایی که در آن ها باید شهریه پرداخت شود ، اطلاع از مبلغ و هزینه های ترمی و کلی تحصیل بوده چرا که تناسب هزینه های دانشگاه با وضعیت مالی شخص و لذا توانایی پرداخت شهریه از نکات بسیار مهم برای انتخاب دانشگاه می باشد.

با شروع هر سال تحصیلی هر دانشگاه غیر انتفاعی افزایش هزینه شهریه دانشگاه غیرانتفاعی در نظر گرفته می شود از این رو با توجه به افزایش میزان هزینه در نظر گرفته شده برای پرداخت شهریه هر ترم تحصیلی دانشگاه غیرانتفاعی، داوطلبان موظف به پرداخت شهریه به صورت کامل بوده تا بتوانند در ترم های بالاتر نیز انتخاب واحد کنند.

از این رو دانشجویان می توانند بعد از انتخاب واحد و مشخص شدن میزان شهریه در زمان تعیین شده پس از تکمیل فرآیند پرداخت هزینه، جهت تحصیل در رشته دانشگاهی که انتخاب کرده اند اقدام کنند.

در ادامه مطلب فرمول محاسبه شهریه دانشگاه غیر انتفاعی سال تحصیلی 1402 - 1403 در مقاطع کاردانی، کارشناسی، ارشد و دکتری بررسی و توضیح داده شده است.

فرمول محاسبه شهریه دانشگاه غیرانتفاعی ≈ شهریه ثابت + شهریه متغیر

شاید این مطلب را بخوانید : تکمیل ظرفیت دانشگاه در اصفهان

پرداخت شهریه دانشگاه غیرانتفاعی 

نحوه پرداخت شهریه دانشگاه غیرانتفاعی 1402 – 1403

بعد از ثبت نام و تکمیل مدارک به دانشجو یک کد دانشجویی یکتا تعلق می گیرد و با استفاده از آن می تواند وارد سامانه گلستان دانشگاه شده و علی الحساب از مبلغ شهریه را به صورت آنلاین پرداخت کند تا اجازه و امکان دسترسی به قسمت انتخاب واحد برای وی باز شود. سپس باقی مانده مبلغ شهریه در زمان تعیین شده حذف و اضافه و بعد از مشخص شدن بدهی باقی مانده، توسط دانشجو به صورت الکترونیکی تسویه و یا تقسیط گردد.

از ترم های دوم به بعد در زمان انتخاب واحد دانشجویان حتما باید مبلغ شهریه ثابت را به صورت کامل پرداخت کرده تا دسترسی به قسمت انتخاب واحد برای آن ها باز شود و شهریه متغیر را هم تا انتهای ترم در زمان امتحانات پایانی می توانند تسویه و یا به صورت قسطی پرداخت کنند. مطلبی که شاید بخوانید : تغییر رشته دانشگاه در اصفهان

نکاتی مرتبط با پرداخت شهریه دانشگاه غیرانتفاعی

• دانشجویانی که تصمیم دارند شهریه خود را به صورت اقساط پرداخت کنند، برای تضمین پرداخت شهریه می توانند، یک فقره چک به مبلغ کل شهریه ترم به دانشگاه ارائه دهند.

• اگر دانشجو درخواست ترم تابستانی را در دانشگاهی غیر از دانشگاه خود دارد، موظف است شهریه متغیر را به دانشگاه مقصد پرداخت کند.
• در صورت ارائه درخواست مرخصی توسط دانشجو، باید مبلغ شهریه ثابت آن نیمسال تحصیلی را پرداخت نماید.
• براساس قوانین شهر یه دانشگاه غیرانتفاعی در ترم تابستان معادل 50 درصد شهریه ثابت و شهریه متغیر واحدهای اخذ شده می باشد.
• اگر نیاز باشد دانشجو از شرایط معرفی به استاد استفاده نماید، به میزان نصف مبلغ شهریه ثابت و شهریه متغیر درس را ملزم است پرداخت کند.
• تطبیق واحد یا معادل سازی، از قوانین دانشگاه ها است که در آن دانشجویی که قصد تغییر رشته دانشگاه را داشته و یا درخواست جا به جایی در بین دانشگاه های داخلی را دارد صورت می گیرد.
• در صورتی که دانشجویی درخواست معادل سازی داشته باشد، برای هر واحد درسی معادل سازی شده، ملزم است 5 درصد شهریه ثابت به ازای هر واحد مطابق همان نیمسال تحصیلی را پرداخت کند.
• دانشگاه های غیرانتفاعی به منظور کمک به تأمین بخشی از شهریه دانشجویان شهریه پرداز دانشگاه های مورد تأیید وزارت علوم، تسهیلاتی تحت عنوان وام دانشجویی تعلق می گیرد.
جهت درخواست وام دانشجویی در 1402 - 1403 که از مزایا و تسهیلاتی است که وزارت علوم از طریق صندوق رفاه دانشجویی به کلیه افراد دانشجو در مقاطع تحصیلی ارائه می دهد.

متقاضیان می توانند با مراجعه به سامانه وام دانشجویی پس از ثبت نام درخواست وام شهریه دانشجویی را بدهند. میزان مبلغ وام شهریه دانشجویی از طریق اطلاعیه هایی منتشر می شود. یکی از مزایایی که دانشگاه های غیر انتفاعی برای پرداخت شهریه در نظر گرفته اند امکان پرداخت اقساطی یا ارائه وام پرداخت شهریه به دانشجویانی است که امکان پرداخت شهریه به صورت یک جا را ندارند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید با روابط عمومی دانشگاه تماس حاصل نمایید.

 

تفاوت شهریه دانشگاه غیرانتفاعی و دانشگاه آزاد

ممکن است برخی از داوطلبان در هنگام انتخاب رشته و تصمیم گیری برای ادامه تحصیل بین دانشگاه آزاد و غیرانتفاعی دچار تردید شوند. یکی از مهم ترین نکته ها در مورد مقایسه این دو دانشگاه میزان شهریه دانشگاه غیرانتفاعی و آزاد می‌باشد.

به طور کلی دانشگاه آزاد شهریه بیشتری نسبت به دانشگاه غیرانتفاعی دریافت می‌کند. پس اگر محدودیت مالی دارید، دانشگاه غیرانتفاعی گزینه بهتری برای‌ شما محسوب می‌شود. اما در مجموع فاکتورهای دیگری نیز در انتخاب این دو دانشگاه تاثیر گذار هستند که از آن ها می‌توان به سطح علمی و اعتبار مدرک اشاره کرد.

برای کسب اطلاع بیشتر در این موارد انتخاب بهترین گزینه با توجه به شرایط خودتان می‌توانید با مشاوران تحصیلی دانش پژوهان پیشرو تماس حاصل نمایید.

تاریخ:
1402/08/23
تعداد بازدید:
809
منبع:
امتيازدهي
ميانگين امتيازها:2 تعداد كل امتيازها:10
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
Powered by DorsaPortal