دانلود دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد

دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد

داوطلبان علاقمند به ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد قبل از شرکت در آزمون باید دفترچه ارشد را جهت مطلع شدن از شرایط و ضوابط مربوطه مطالعه کنند به همین دلیل می توانند در بازه زمانی مشخص شده توسط وزارت علوم،تحقیقات و فناوری به سایت سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه نموده و دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد را دانلود نمایند.

دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد

داوطلبان علاقمند به ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد قبل از شرکت در آزمون باید دفترچه ارشد را جهت مطلع شدن از شرایط و ضوابط مربوطه مطالعه کنند به همین دلیل می توانند در بازه زمانی مشخص شده توسط وزارت علوم،تحقیقات و فناوری به سایت سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه نموده و دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد را دانلود نمایند.

 
 

اما چگونه و چه زمانی سایت سنجش دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد را بر روی سایت قرار می دهد؟

طبق اطلاعیه سازمان سنجش هرساله، دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد حدود نیمه دوم مهر تا نیمه اول آبان بر روی وب سایت سنجش قرار می گیرد.

اکیدا توصیه شده داوطلبان قبل از ثبت نام در آزمون ارشد کلیه قسمت های دفترچه را مطالعه نموده و اگر احساس می کنید که در این مورد شک و شبهه ای دارید با کارشناسان روابط عمومی دانش پژوهان پیشرو تماس حاصل نمایید تا به طور کامل شما عزیزان و داوطلبان گرامی را راهنمایی کنند.

دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد همزمان با اعلام شروع ثبت نام این آزمون در سایت سازمان سنجش منتشر شده و داوطلبان برای اطلاع از شرایط و ضوابط مندرج در این دفترچه برای شرکت در آزمون کارشناسی ارشد، موظفند که این دفترچه را دانلود و بند به بند مطالعه کنند.

در صورتی که بعد از مطالعه دقیق دفترچه، واجد شرایط ثبت نام باشید بعد از تهیه مدارک خواسته شده می توانید برای شرکت در آزمون آماده شوید.

همچنین امکان دارد بعد از انتشار دفترچه در تاریخی دیگر اطلاعیه اصلاحیه دفترچه ثبت نام کنکور ارشد هم انتشار یابد که باید تا قبل از زمان ثبت نام به طور کامل از شرایط و مدارک آگاهی یابید و در لینک زیر میتوانید نمونه ای از دفترچه اصلاحیه در سال گذشته را مطالعه نمایید.

نمونه دفترچه اصلاحیه کنکور ارشد سال در گذشته

    برای مشاوره تحصیلی در اصفهان و ثبت نام در دانشگاه بدون کنکور در اصفهان با روابط عمومی دانشگاه تماس حاصل نمایید.
 
 
 

موارد مهم ذکر شده در دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد

قسمت اصلی که توجه اولیه داوطلبان را در دفترچه جلب می کند لیست کد رشته امتحانی به صورت تفکیک شده برای گروه های آزمایشی علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی، هنر و دامپزشکی می باشد.

دروس امتحانی، ضریب هر درس و گرایش های مختلف هر مجموعه نیز مشخص شده است بعد از آن می توانید شرایط و ضوابط ثبت نام آزمون ارشد را مطالعه نمایید.

 

در ادامه به سایر بخش های ذکر شده در دفترچه کنکور ارشد می پردازیم:

سهمیه های کنکور کارشناسی ارشد: اگر از آن دسته داوطلبانی هستید که نیاز به مطالعه شرایط استفاده از سهمیه های رزمندگان و ایثارگران دارید در بخش سهمیه های دفترچه کنکور کارشناسی ارشد میتوانید مطالعه کنید.

مقررات وظیفه عمومی: قسمت مورد توجه دیگر که مختص آقایان است مربوط به مقررات وظیفه عمومی بوده و داوطلبان شرایط مشمول یا معافیت که برای ثبت نام منعی ندارد را طبق شرایطی که برای ثبت نام دارند مورد بررسی قرار می دهند.

بخش اصلی دیگر که باید با دقت مطالعه نمایید نحوه ثبت نام در تمامی مراحل و مدارکی که داوطلب برای ثبت نام ارشد نیاز دارد به همراه راهنمای جامع چگونگی تکمیل فرم ثبت نام شرح داده شده است.

نکته: در پایان دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد یک فرم پیش نویس ثبت نام آورده شده که کلیه متقاضیان قبل از مراجعه به سایت سنجش و ثبت نام اصلی به صورت آنلاین، ابتدا این فرم را کامل نمایند تا از هرگونه مشکلی پیشگیری شود.

 

توصیه هایی تا قبل از ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد

  1. ≫ داوطلبان حتما در گزینش کد رشته‌ ی ( اول و دوم) امتحانی مورد نظر و همچنین محل دقیق حوزه امتحانی خود، بسیار دقت کنند؛ در غیراین صورت بعد از انتهای مهلت ثبت‌نام، به درخواست‌ ویرایش اطلاعات داوطلبان از طرف سازمان سنجش، ترتیب اثر داده نخواهد شد.
  2. ≫ یکی از مشکلاتی که هرساله برای ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد پیش می آید این است که در زمان ثبت نام معدل دوره کارشناسی خود را به درستی وارد نکرده و بعد از قبولی در دنشگاه به دلیل این مغایرت ثبت نام ملغی می شود. پس در صورت وارد کردن اطلاعات توسط شخصی دیگر هم پرینت تقاضانامه را به دقت بررسی نموده و تمامی موارد را به صورت کامل کنترل کنید. اگر بعد از ثبت نام هم مشکلی وجود داشته باشد تا قبل از آزمون امکان ویرایش اطلاعات ( در زمان پرینت کارت شرکت در آزمون و یا انتخاب رشته ) هم فراهم می شود که می توان اطلاعات را اصلاح نمود.
  3. ≫ داوطلبان برای آگاهی از مواردی مانند شرایط و ضوابط استفاده از سهمیه ایثارگران ، مقررات وظیفه عمومی، و همچنین شرایط و ضوابط اتباع خارجی نیز باید به دفترچه ثبت ‌نام ‌کارشناسی ارشد مراجعه نمایند.
  4. ≫ تاکید می شود داوطلبان بعد از تکمیل تقاضانامه در انتهای ثبت نام ، یک نسخه پرینت شده از شماره پرونده شش رقمی و کد پیگیری 16 رقمی را نزد خود نگهداری نمایند.
  5. ≫ از دیگر مشکلات مرسوم در زمان ثبت نام خصوصا افرادی که در کافی نت تقاضانامه را تکمیل می نمایند در خصوص اشتباه در ارسال عکس می باشد، لذا علاوه بر بررسی اطلاعات و مشخصات به عکس آپلود شده در سایت سنجش نیز دقت کنید تا به اشتباه عکس شما با فرد دیگری جا به جا نشود در این صورت در زمان آزمون مغایرت فرد با عکس تخلف محسوب می شود.
  6. ≫ در صورتی که تغییراتی در دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد رخ بدهد از طریق‌ نشریه پیک‌ سنجش‌(هفته‌نامه خبری و اطلاع‌رسانی سازمان ‌سنجش‌)، درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش و در صورت لزوم ‌از طریق رسانه‌های جمعی ‌اعلام ‌خواهد شد.
تغییر رشته دانشگاه در اصفهان  

مراحل ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد

  • انتشار دفترچه کارشناسی ارشد و ثبت نام
  • تمدید مهلت ثبت نام
  • ویرایش اطلاعات
  • دریافت کارت ورود به جلسه آزمون
  • برگزاری آزمون

مراجعه به درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس اینترنتی https://sanjesh.org برای خرید کارت شماره سریال 12 رقمی و دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام جهت مطالعه.

اسکن عکس متقاضی بر اساس توضیحات درج شده در دفترچه راهنمای ثبت‌نام.

فراهم کردن مدارک و اطلاعات مورد نیاز قبل از ثبت‌نام.

خرید کارت اعتباری ثبت‌نام از سامانه خرید کارت اعتباری در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور.

پرداخت مبلغ خدمات ارسال پیام کوتاه های اطلاع رسانی به متقاضیان

داوطلبانی که علاوه بر رشته‌ انتخابی مورد نظر اصلی (رشته‌ اول‌) علاقه‌مند به‌ شرکت در رشته‌ امتحانی دوم (رشته شناور) هستند، ضرورت‌ دارد که‌ کدرشته‌ امتحانی دوم را نیز در بند مربوط تقاضانامه درج ‌نمایند.

به متقاضیان توصیه می‌شود که مطابق دستورالعمل مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام، ابتدا فرم پیش‌نویس تقاضانامه مندرج در دفترچه مذکور را تکمیل نموده و سپس براساس فرم پیش‌نویس با مراجعه به درگاه اطلاع رسانی این سازمان، اطلاعات لازم را براساس بندهای نرم افزار ثبت‌نام وارد کنند.

 
تاریخ:
1402/10/03
تعداد بازدید:
149
منبع:
امتيازدهي
ميانگين امتيازها:4 تعداد كل امتيازها:1
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
Powered by DorsaPortal