۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
روابط عمومی
مصاحبه مهندس جوادیان در مورد کارشناسی طلا و جواهر

حجت اله جوادیان: دانش پژوهان پیشرو، تنها دانشگاه فعال صنعت طلا و جواهر استان اصفهان است

کشور ایران به دلیل قرار داشتن روی کمربند معدنی جهان، همواره در طول تاریخ فعالیت های گسترده ای در زمینه ساخت و فلزکاری طلا و جواهرات در تاربخچه خود به ثبت رسانیده، به طوریکه یکی از صنایع معروف دوره صفویه، زرگری و جواهر سازی اصفهان قدیم بوده است.

رئیس موسسه آموزش عالی دانش پژوهان پیشرو با اعلام این خبر گفت: با گام نهادن به قرن بیست و یکم صنعت طلا وجواهر سازی ایران هم وارد عصر جدیدی شد لیکن هنرمندان ایرانی علی رغم داشتن خلاقیت و ایده در دهه های اخیر به دلیل بالا بودن قیمت تمام شده ساخت، حاضر به طراحی و تولید برای رقابت در سطح بین الملل نیستند.

وی افزود: این درحالی است که کشورهای اروپایی مانند کانادا و انگلستان سالانه بورسیه کاری-تحصیلی زیادی برای جذب متخصصان به منظور گسترش این رشته به هنرمندان می دهند و حتی در خاورمیانه هم کشورهایی مانند عمان وعراق متقاضی ورود صنعتگران ایرانی به بازارهای طراحی وساخت طلا وجواهرات خودشان هستند.

مهندس حجت اله جوادیان با اشاره به ضرورت آموزش نیروهایی با دانش فنی کافی و آشنایی با نرم افزارهای روز دنیا که زبان ارتباط نوین هستند، تصریح کرد: یکی از سیاست های وزرات علوم، تحقیقات و فناوری ترویج علوم آکادمیک مرتبط با صنعت طلا و جواهرات می باشد که در این زمینه تا کنون مجوزهایی صادر شده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر تنها دو دانشگاه کشور مجوز رسمی این وزارتخانه را برای اعطای مدرک قابل ترجمه در مقطع کارشناسی پیوسته(لیسانس) در رشته طراحی و ساخت طلا و جواهر دریافت نموده اند که دانش پژوهان پیشرو، یکی از آنهاست.

وی با بیان اینکه این رشته یکی از زیر شاخه های گروه طراحی صنعتی است، اظهار کرد: علاقه مندان با ورود به این رشته با سرفصل‌هایی نظیر: کارگاه زرگری و ریخته گری، گوهرشناسی، ارزیابی الماس، ساختار شناسی فلزات قیمتی، جواهرات سیمی مهره‌ای، اصول بازاریابی و برندینگ، کار بادستگاه‌های مدرن، طراحی با نرم افزارهای تخصصی این حوزه و... آشنا می شوند.

جوادیان در پایان با بیان اینکه موسسه آموزش عالی دانش پژوهان پیشرو هم اکنون تنها دانشگاه فعال درحوزه آموزش و پژوهش صنعت طراحی و ساخت طلا و جواهر استان اصفهان است، ابراز امیدواری کرد تا با جذب علاقه مندان به این رشته بتوان زمینه اشتغال‌زایی و درآمد پایدار جوانان استان اصفهان و کشور را بیش از پیش فراهم نمود.

شایان ذکر است این دانشگاه دارای شتاب دهنده مستقل کسب و کار بوده و از کلیه طرح های دانش بنیان و نوآورانه صنعت طلا و جواهرات با هدف کارافرینی و اشتغال زایی حمایت می نماید.

تاریخ:
1400/06/04
تعداد بازدید:
5400
منبع:
امتيازدهي
ميانگين امتيازها:3 تعداد كل امتيازها:18
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
Powered by DorsaPortal