سال سوم پروژه با عنوان جدید «درک فرهنگی از منظر شهری و روستایی و میراث فرهنگی» آغاز شد. پروژه با همکاری 25 نفر فعالیت خود را آغاز نمود. هدف نهایی این پروژه جمعآوری مقالات مستخرج شده از پژوهشها در قالب یک کتاب مشترک میباشد. به رسم دوسال گذشته این پروژه نیز دارای مدرسه تابستانه و زمستانه میباشد که مدرسه تابستانه به دلیل کرونا در آذرماه برگزار شد و نهایتا مقالات در مدرسه زمستانه بررسی و در یازدهمین کنفرانس بین المللی توسعه پایدار و عمران شهری ارایه شدند. عناوین مقالات به شرح زیر است:
1. Impact of Built Environment Components on the Behavioral Patterns of Urban Bridges: Case Study of Khaju Bridge
2. Using Kaplan’s Landscape Preference Theory Matrix in Assessment Persian Gardens: Chehelsotoun and Hashtbehesht Gardens
3. The Role of Qanat in Creating and Surviving of Settlements Cultural Landscape in Desert Areas: The Case of Moon Qanat in Ardestan, Isfahan, Iran
4. Perceptual Role of Urban Cultural Landscape Elements in Promotion of Sense of Place: Case Study of Naqsh-e Jahan Square
5. Lessons from Family House in Yazd as Heritage for Future Urban Development
6. Study of Cultural Landscape of Nowruz in Urban Spaces as a World Heritage, with an Emphasis on Components of Physical Form, Meaning, and Activity
7. A Study of Zoroastrian Houses in Yazd as an Urban Landscape and Cultural Heritage of Yazd: Comparison of Zoroastrian Neighborhoods of Nersi-Abad and Qasem-Abad and Muslim Neighborhoods of Kushk and Fahadan
8. Relationship between Cultural Heritage and Business Environment: Case study of Isfahan Naghsh-e Jahan Square
9. Effect of Attendance on the Durability of Naghsh-e Jahan Square of Isfahan