۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
پژوهش
From Lost Spaces to Alive Places


ورکشاپ مشترک بین المللی «از فضاهای گمشده تا مکان­های سرزنده»

یکی از عناصر مهم در شکل‌گیری شهر اصفهان شبکه مادی‌هایی می‌باشد که از زاینده‌رود منشعب شده و در بستر شهر گسترده شده‌اند. در ساختار فضایی- کالبدی شهر اصفهان، مادی‌ها عناصری چندوجهی هستند که تأثیر بسزایی در کیفیت محیط‌های شهری دارند. حقیقت این است که مادی تنها کارکرد جوی آب را ندارد بلکه سبز راه‌هایی هستند که با تقسیم آب زاینده‌رود در سرتاسر شهر موجب خنکی هوا می‌شوند و با درختان چنار سرتاسری در طول بدنه خاکی خود علاوه بر اعتدال هوا نقش مهمی در زیبایی طبیعی اصفهان دارند.

متأسفانه در سال‌های اخیر با خشکی زاینده‌رود شاهد خشک‌سالی در این مادی‌ها نیز بوده‌ایم، مسئله‌ای که سبب شده تا بخش بسیاری از کشاورزی اصفهان از بین برود. علاوه بر این توقف جریان آب در این مادی‌ها نه‌تنها تصویر نامناسبی از شهر را ایجاد نموده بلکه باعث کاهش نقش این عناصر طبیعی به‌عنوان فضاهای شهری جهت ایجاد تعاملات اجتماعی گشته است.

موسسه آموزش عالی دانش پژوهان پیشرو و دانشگاه سپینزا رم بموجب تفاهم نامه همکاری، ورکشاپ مشترک «از فضاهای گمشده بسوی مکان­های سرزنده» را برگزار میکند. این رویداد در بازه زمانی  30 فروردین تا 13 اردیبهشت 1403 برگزار می شود.  این کارگاه تلاشی جهت همفکری و ارائه ایده‌هایی در راستای باززنده سازی فضاهای گمشده شهری ناشی از عدم توجه به مادیها می‌باشد. در طول دو هفته با هدایت اساتید موسسه آموزش عالی دانش‌پژوهان پیشرو و دانشگاه ساپینزا ایتالیا ایده ها پردازش و ارائه می شوند.

لازم به ذکر است کارهای برگزیده در قالب کتاب توسط انتشارات ایتالیایی چاپ‌شده و گواهی شرکت در کارگاه برای شرکت‌کنندگان صادر می‌گردد.
 
 
جهت مشاهده دوره اینجا کلیک کنید
 

برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09357497352 سرکار خانم مهندس شعیبی تماس حاصل فرمایید.

تاریخ:
1402/12/14
تعداد بازدید:
950
منبع:
امتيازدهي
ميانگين امتيازها:3 تعداد كل امتيازها:8
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
Powered by DorsaPortal